Proktológia

A proktológiai problémák, azaz a végbél betegségei napjaink népbetegségei közé tartoznak, a lakosság igen széles körét érintik. A leggyakoribb tünetek a viszketés, fájdalom, égő érzés a végbélnyílásban, valamint a kisebb-nagyobb mértékű végbélvérzés. A panaszok hátterében leggyakrabban az aranyeresség és annak szövődményei, a végbélrepedés (fissura ani), a végbélnyílás-sipoly, illetve -tályog állnak, de nem ritkán a végbélnyílás körüli bőr megbetegedései okozzák a tüneteket. Az időben elvégzett, szakszerű vizsgálat, a pontos diagnózis felállítása nemcsak a kezelés mielőbbi megkezdése miatt fontos, hanem a rosszindulatú daganatok kizárása érdekében is. A modern proktológia a gyógyszeres kezeléseket, életmódbeli változtatásokat, valamint az ambulánsan elvégezhető, gyors és csaknem fájdalommentes eszközös beavatkozásokat részesíti előnyben a műtétekkel szemben. Rendelőnkben a gondozás során is ezt az elvet követjük, igyekszünk minél kevesebb kellemetlenség árán tünet- és panaszmentessé tenni pácienseinket.

A végbélnyílásban található, rendkívül nagy jelentőségű aranyeres vénás hálózat betegsége, a vénák elégtelen működése, melynek főként a szövődményei (gyulladás, vérrög képződés) okozzák a panaszokat. A panaszok általában viszketés, égő érzés, végbélvérzés, helyi diszkomfort érzés formájában jelentkeznek. A kezelés előtt rendkívül fontos a szakszerű proktológiai vizsgálat, végbélnyílás-tükrözés. Szakszerű vizsgálat, pontos diagnózis mindenképpen meg kell előzze a kezelést.

A végbélnyílásban megjelenő hámhiány, mely rendkívül fájdalmas, főként székeléskor. A fájdalmat általában enyhe fokú végbélvérzés kiséri. Heveny és idült formáját különböztetjük meg. Fontos a mielőbbi szakszerű vizsgálat, valamint a komplex, korrekt kezelés. Kezeletlen esetekben igen súlyos, rossz gyógyhajlamú, krónikus repedés jöhet létre.

A végbélnyílás körüli bőrfelszínt a végbél üregével összekötő járatot nevezzük sipolynak, mely krónikus betegség, kialakulását több tényező segíti elő. Általában a végbél ürege felől indulva halad a lágyrészekben és éri el a bőrfelszínt, lefutása igen változatos lehet.  Legfontosabb tünete az általában fájdalommentes váladékozás, a végbélnyílás melletti, külső sipolynyílásból rendszeresen néhány csepp genny ürül. Megoldása általában műtéti, bár a friss sipolyok spontán gyógyulhatnak. A végbélnyílás körüli tályog az érintett terület akut, gennyes, bőr alatti fertőzése, mely sürgős műtéti beavatkozást tesz szükségessé.

Felkeresné rendelőnket? Tegye meg most!

Időpontot foglalok